Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/318798
Title: Integration of big data and intelligent technologies: driving digital transformation and innovation in education
Other Titles: Интеграция больших данных и интеллектуальных технологий: стимулирование цифровой трансформации и инноваций в образовании / Фан Цзинцзин
Authors: Fang Jingjing
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Кибернетика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 4–5 апр. 2024 г. : сб. ст. / редкол.: Н. В. Манцурова [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2024. – С. 324-329.
Abstract: With the deepening development of social, economic informatization, and networking, a new generation of artificial intelligence technologies based on mobile internet, Internet of Things, cloud computing, big data, etc., continues to advance. Data mining has been widely applied in various industries, gradually integrating into the field of education. People are beginning to understand and utilize artificial intelligence, leading to significant development and progress in current society. Integrating artificial intelligence with auxiliary learning is a new trend, changing traditional teaching models and innovating teaching methods. At the same time, it promotes the development of students' innovative thinking and provides a more systematic evaluation and diagnosis of students' learning outcomes. In today's society, AI education is driving the digital transformation and innovation of education
Abstract (in another language): С углублением развития социальной и экономической информатизации и сетевого взаимодействия продолжает развиваться новое поколение технологий искусственного интеллекта, основанных на мобильном Интернете, Интернете вещей, облачных вычислениях, больших данных и т. д. Интеллектуальный анализ данных широко применяется в различных отраслях промышленности, постепенно интегрируясь в сферу образования. Люди начинают понимать и использовать искусственный интеллект, что приводит к значительному развитию и прогрессу в современном обществе. Интеграция искусственного интеллекта во вспомогательное обучение – это новая тенденция, которая меняет традиционные модели обучения и внедряет инновационные методы преподавания. В то же время это способствует развитию инновационного мышления учащихся и обеспечивает более систематическую оценку и диагностику результатов обучения учащихся. В современном обществе образование с использованием искусственного интеллекта является движущей силой цифровой трансформации и инноваций в образовании
Description: 3. Информационные системы и технологии в экономике, образовании и бизнесе
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/318798
ISBN: 978-985-7214-85-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
324-329.pdf460,06 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.