Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/318729
Title: Сервисный план дополнительных услуг высшего образования глазами студентов
Other Titles: Service blueprint of supplementary services of higher education through students’ eyes / E. Matskevich
Authors: Мацкевич, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 4–5 апр. 2024 г. : сб. ст. / редкол.: Н. В. Манцурова [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2024. – С. 593-597.
Abstract: Сервисный план услуги является сравнительно-аналитическим инструментом, используемым в процессе проектирования услуги, который разрабатывается на основе карты пути клиента (потребителя услуги) и описывает интерактивный процесс ее предоставления. Вовлечение потребителя в процесс проектирования услуги (совместное производство) повышает эффективность cервисного плана. Услуга «высшее образование» предоставляется потребителю в виде пакета, состоящего из основной и дополнительных услуг. В статье представлен опыт внедрения метода проектирования сервисного плана в учебную программу дисциплины «Организация производства и операционный менеджмент» для студентов третьего курса специальности «Бизнес-администрирование», в качестве командного упражнения с целью вовлечения студентов как потребителей в процесс совместного производства услуги и освоения студентами метода проектирования услуг на примере дополнительных образовательных услуг
Abstract (in another language): Service blueprint is a comparative-analytical tool implemented in the process of service design and innovation. The approach takes off the development of a customer journey map, and describes the interactive process of service delivery. Customer involvement in service design (co-production) is known to increase the effectiveness of service process. The service package of higher education consists of the core and supplementary services. The article provides a report on how service blueprinting can be embedded into study course of «Organization of production and operations management» taught to the third year Business administration students, as a team activity, to involve students as customers into the process of co-production, and ensure their successful adoption of the service blueprinting technique while developing a service blueprint for supplementary services of higher education
Description: 6. Гуманитарная рефлексия в современном бизнес-образовании
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/318729
ISBN: 978-985-7214-85-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
593-597.pdf411,24 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.