Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/318723
Title: Behavioral patterns of contemporary students
Other Titles: Поведенческие модели современных студентов / Т. В. Грищенко
Authors: Hryshchanka, T.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 4–5 апр. 2024 г. : сб. ст. / редкол.: Н. В. Манцурова [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2024. – С. 568-572.
Abstract: The research considers relative behavioral patterns of contemporary students generated by the author in the course of longstanding practical experience in pedagogic activities at higher education institutions. The author hypothesizes some incentives which affect students’ conduct and academic results. A special focus is made on interpersonal relationships between a teacher and students. The research is aimed at finding psychological methods of improving the quality of training at higher education institutions
Abstract (in another language): В исследовании рассматриваются условные поведенческие модели современных студентов, генерированные автором в процессе многолетнего практического опыта педагогической деятельности в учреждениях высшего образования. Автор выдвигает ряд гипотез относительно побудительных мотивов, определяющих поведение и академическую успеваемость студентов. Отдельное внимание уделяется аспекту межличностных отношений между преподавателем и студентами. Исследование ориентировано на поиск психологических методов оптимизации качества обучения в учреждениях высшего образования
Description: 6. Гуманитарная рефлексия в современном бизнес-образовании
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/318723
ISBN: 978-985-7214-85-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
568-572.pdf438,71 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.