Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/316704
Title: Алгоритм процессуального оценивания готовности будущего преподавателя к педагогическому творчеству
Other Titles: Performance assessment algorithm of the pre­service teacher’s readiness for pedagogical creativity / I. A. Bartoshevich
Authors: Бартошевич, И. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2024. – № 1. – С. 26-31
Abstract: Рассмотрен алгоритм процессуального оценивания готовности будущего преподавателя к педагогическому творчеству, который представляет собой непрерывную пошаговую оценку мотивационно-­ценностного, когнитивно-­операционального, коммуникативно­-деятельностного и личностного компонентов готовности в процессе решения учебных задач. Сделан вывод о целесообразности применения процессуального оценивания в системе непрерывного образования.
Abstract (in another language): The article considers the performance assessment algorithm of the pre­service teacher’s readiness for pedagogical creativity that represents continuous step­by­step assessment of motivational, cognitive, communicative and personal components in the process of solving educational tasks. The conclusion on the expediency of the performance assessment application in the system of continuing education is made.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/316704
ISSN: 2791-2892
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26-31.pdf311,29 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.