Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/316703
Title: Психолого-­педагогические предпосылки практико-­ориентированного обучения математике студентов инженерных специальностей
Other Titles: Psychological and pedagogical prerequisites of practice­oriented teaching mathematics to students of engineering enterprises / B. A. Badak, N. V. Brovka
Authors: Бадак, Б. А.
Бровка, Н. В.
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2024. – № 1. – С. 17-25
Abstract: Приведены психолого-­педагогические предпосылки практико-­ориентированного обучения математике студентов в техническом университете, которые способствуют созданию благоприятной и увлекательной среды в образовательном процессе, развитию математических навыков и навыков критического мышления у студентов, а также установлению взаимосвязей между универсальными и базовыми профессиональными компетенциями в будущей деятельности инженера.
Abstract (in another language): The article presents psychological and pedagogical prerequisites for practice­oriented teaching mathematics to students at a technical university, which contribute to the creation of a favourable and exciting learning environment, the development of mathematical skills, critical thinking skills in students, as well as the establishment of relationships between universal and basic professional competencies in the future activities of an engineer.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/316703
ISSN: 2791-2892
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17-25.pdf359,95 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.