Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/316206
Title: Реализация ESG-стратегии при построении брендов на белорусском рынке
Other Titles: Implementation of ESG strategy when building brands in the Belarusian market / Liu Haozhen, L. G. Duktava
Authors: Лю Хаочжэнь
Дуктова, Л. Г.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика = Journal of the Belarusian State University. Journalism. – 2024. – № 1. – С. 57-64
Abstract: Рассматривается опыт компаний, работающих на белорусском рынке, по реализации ESG-стратегии решения экологических, социальных и управленческих проблем. В число основных направлений ESG-проектов входят экология (мероприятия по снижению воздействия на окружающую среду за счет применения энергоэффективных систем для обслуживания сетей связи и сокращения углеродного следа), инклюзия, повышение цифровой грамотности, помощь детям, а также поддержка и развитие национальной культуры. Утверждается, что осуществление ESG-инициативы предполагает использование медийных технологий и GR-технологий. Приводятся примеры из практики белорусских мобильных операторов «А1», «МТС» и учреждения «АСБ Беларусбанк».
Abstract (in another language): The article discusses the experience of implementing ESG strategy of companies operating in the Belarusian market, aimed at solving environmental, social, and corporate governance problems. Among the main directions of the implemented ESG projects were ecology (measures aimed at reducing the impact on the environment through the use of energy-efficient systems for servicing communication networks and reducing the carbon footprint), inclusion,improving digital literacy, as sistance to children, as well as support and development of national culture. It is argued that the implementation of the ESG initiative involves the use of media and GR technologies. Examples from the practice of Belarusian mobile operators «A1», «MTS» and institution «ASB Belarusbank» are considered.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/316206
ISSN: 2788-6638
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57-64.pdf382,56 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.