Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/314820
Title: Deceptive advertising: theory and practice
Authors: Zaichkova, P. D.
Derkachevskaya, K. M.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: 80-я научная конференция студентов и аспирантов Белорусского государственного университета : материалы конф., Минск, 10–20 марта 2023 г. В 3 ч. Ч. 2 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. В. Блохин (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 189-192.
Abstract: The article provides the definition of deceptive advertising and gives examples of unethical marketing practices. It contains references to European legislation in this regard. The authors stipulate that unfair advertising of goods and services can undermine the trust in the product and do harm to its prestige apart from causing material damage to the customer. Practical tips on how to mitigate the negative publicity of deceptive advertising are supplied
Description: Факультет международных отношений
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/314820
ISBN: 978-985-881-551-6
978-985-881-565-3 (ч. 2)
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Научная конференция студентов и аспирантов БГУ. В трех частях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
189-192.pdf603,25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.