Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/314343
Title: | Кьюбинг-технология как методика развития творческого мышления на занятиях по иностранному языку |
Other Titles: | Cubing technology as a method of developing creative thinking in foreign language classes / Y. A. Kuznetsova |
Authors: | Кузнецова, Ю. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 21–22 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 224-227. |
Abstract: | В статье рассматривается технология кьюбинга, применяемая на занятиях по иностранному языку, как средство формирования языковых, универсальных мыслительных и профессиональных навыков у студентов-юристов. На основе анализа учебно-методической литературы и собственного опыта автора показано, что данная технология способствует развитию коммуникативной компетенции студентов |
Abstract (in another language): | The article examines the technology of cubing used in foreign language classes as means of forming linguistic, universal thinking and professional skills among law students. Based on the analysis of educational and methodological literature and the author’s own experience, it is shown that this technology contributes to the development of students’ communicative competence |
Description: | Раздел 3. Информационно-коммуникационные технологии в преподавании иностранных языков и литературы |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/314343 |
ISBN: | 978-985-881-594-3 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
224-227.pdf | 623,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.