Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/314331
Title: Прагматические аспекты обучения английскому языку в контексте теории транслингвизма
Other Titles: Pragmatic aspects of teaching English as a foreign language in the context of translanguaging theory / L. N. Polunina
Authors: Полунина, Л. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 21–22 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 164-169.
Abstract: Статья посвящена изучению проблемы прагматического переноса и его роли в развитии прагматических навыков русскоговорящих учащихся при обучении английскому языку. Основное внимание уделяется тому, как учащиеся на разных этапах обучения передают инъюнктивы и реквестивы в определенном ситуативном контексте
Abstract (in another language): This article examines the problem of pragmatic transfer and its role in the development of Russian learners’ pragmatic ability in English language classroom. The paper focuses on how non-native English speakers with different level of proficiency convey directives (subdivided into commands and requests) in a certain situational context
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/314331
ISBN: 978-985-881-594-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
164-169.pdf544,78 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.