Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/314326
Title: Эмоциональный труд преподавателя иностранного языка вуза
Other Titles: Emotional labor of a foreign language teacher of a higher education institution / A. L. Ignatkina
Authors: Игнаткина, А. Л.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 21–22 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 141-148.
Abstract: Требования, предъявляемые к преподавателю высшей школы, заставляют задуматься о необходимости привлечь внимание исследователей к эмоциональным компонентам личности в рамках психолого-педагогических исследований идентичности преподавателя. В данной обзорной статье рассмотрены те грани концепции эмоционального труда, которые могут быть использованы в эмпирических исследованиях применительно к профессии преподавателя иностранных языков в Российской системе образования
Abstract (in another language): The requirements imposed on a university teacher prompt the need to draw the researchers’ attention to the emotional dimension of a teacher’s personality within the framework of psychological and pedagogical studies of a university teacher's identity. This review article examines those facets of the concept of emotional labor that can be applied in empirical research in relation to a foreign language teacher’s profession in the Russian education system
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/314326
ISBN: 978-985-881-594-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
141-148.pdf563,22 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.