Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/313724
Title: Национально-этнические стереотипы в рекламной коммуникации
Other Titles: National and ethnic stereotypes in advertising communication / E. A. Zanko, Yu. N. Lukyanuk
Authors: Занько, Е. А.
Лукьянюк, Ю. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журналистика в цифровую эпоху: технологии и методология творчества : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 80-летию фак. журналистики Белорус. гос. ун-та, Минск, 25 апр. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. В. Беляев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 144-148.
Abstract: В материалах рассмотрены национально-этнические стереотипы. Актуальность темы обусловлена тем, что национально-этнические стереотипы широко используются на белорусских средствах массовой коммуникации и имеют большое влияние на сознание потребителей. Реклама в значительной степени способствует распространению и формированию этнических стереотипов
Abstract (in another language): The materials consider national and ethnic stereotypes. The relevance of the topic is due to the fact that national and ethnic stereotypes are widely used in the Belarusian mass media and have a great influence on the consciousness of consumers. Advertising greatly contributes to the dissemination and formation of ethnic stereotypes
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/313724
ISBN: 978-985-881-590-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Журналистика в цифровую эпоху: технологии и методология творчества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
144-148.pdf809,02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.