Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/310521
Title: | Проектирование программы развития признаков одаренности учащихся классов психолого-педагогической направленности |
Other Titles: | Designing a program for the development of gifted signs of students in psychological and pedagogical classes / E. V. Dekina |
Authors: | Декина, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы II Междунар. науч.-практ. конференции, Минск, 16 ноября 2023 г. / БГУ, Каф. педагогики и проблем развития образования ; [редкол.: Г. В. Пальчик (гл. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – 153-157. |
Abstract: | Психолого-педагогические классы формируют у старших школьников представления о педагогических и психологических профессиях, помогают в самопознании, развитии профессиональных интересов, позволяют попробовать себя в профессии. Актуальность статьи направлена на изучение особенностей развития учащихся классов психолого-педагогической направленности с признаками одаренности, определение содержания, форм развития признаков одаренности учащихся данных классов, выстраивание индивидуальной траектории развития. Цель статьи - изучить особенности развития признаков одаренности учащихся психолого-педагогических классов, разработать программу развития признаков одаренности учащихся психолого-педагогических классов. Новизна публикации связана с использованием в программе развития признаков одаренности учащихся психолого-педагогических классов веб-технологий, которые учитывают интересы современного поколения, тенденции к цифровизации, расширению использования искусственного интеллекта в образовательной среде школы. Программа развития признаков одаренности учащихся психолого-педагогических классов вызвала интерес и может быть использована психологами и педагогами |
Abstract (in another language): | Psychological and pedagogical classes form older schoolchildren’s ideas about pedagogical and psychological professions, help in self-knowledge, development of professional interests, and allow them to try themselves in the profession. The relevance of the article is aimed at studying the characteristics of the development of students in classes of psychological and pedagogical orientation with signs of giftedness, determining the content, forms of development of signs of giftedness for students in these classes, building an individual development trajectory. The purpose of the article is to study the features of the development of signs of giftedness in students of psychological and pedagogical classes, to develop a program for the development of signs of giftedness in students of psychological and pedagogical classes. The novelty of the publication is associated with the use of web technologies in the development program for the signs of giftedness of students in psychological and pedagogical classes, which take into account the interests of the modern generation, trends towards digitalization, and the expansion of the use of artificial intelligence in the educational environment of the school. The program for developing signs of giftedness among students in psychological and pedagogical classes has aroused interest and can be used by psychologists and teachers |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/310521 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Number, date deposit: | № 011619122023, Деп. в БГУ 19.12.2023 |
Appears in Collections: | 2023. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
153-157.pdf | 538,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.