Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/310506
Title: Виды и содержание здоровьесберегающих технологий в дошкольном образовании
Other Titles: Types and content of health-saving technologies in preschool education / N. N. Bakun
Authors: Бакун, Н. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы II Междунар. науч.-практ. конференции, Минск, 16 ноября 2023 г. / БГУ, Каф. педагогики и проблем развития образования ; [редкол.: Г. В. Пальчик (гл. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – 77-82.
Abstract: Рассмотрена сущность понятия здоровьесберегающих технологий в контексте трактовок разных авторов. Определена цель здоровьесберегающих технологий в дошкольном образовании, направленная на обеспечение условий сохранения здоровья воспитанников, формирование у него необходимых представлений (знания, умения, навыки) о здоровье и здоровом образе жизни. Представлена классификация здоровьесберегающих технологий в дошкольном образовании по направленности деятельности и содержательному признаку. Делается вывод, что сущность понятия здоровьесберегающих технологий, их виды и содержание позволяют глубже осмыслить направления педагогической деятельности и варианты их применения в работе с детьми дошкольного возраста для разных категорий специалистов дошкольного образования (воспитателей, руководителей физического воспитания и др.)
Abstract (in another language): The essence of the concept of health-saving technologies in the context of interpretations by different authors is considered. The article identifies the purpose of health-saving technologies in preschool education aimed at ensuring the conditions for the preservation of the health of students, the formation of the necessary views (knowledge, abilities and skills) about health and a healthy lifestyle. The classification of health-saving technologies in preschool education according to the focus of activity and content is presented. It is concluded that the essence of the concept of health-saving technologies, their types and content allow deeper understanding of the directions of pedagogical activity and options for their application in working with preschool children for different categories of preschool education specialists (educators, physical education heads, etc.)
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/310506
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Number, date deposit: № 011619122023, Деп. в БГУ 19.12.2023
Appears in Collections:2023. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
77-82.pdf556,58 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.