Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/308715
Title: | Предпосылки и перспективы развития организационных форм обучения в условиях информационнообразовательного общества |
Other Titles: | Prerequisites and perspectives for the de velopment of the froms of instruction in information and education society / H. A. Pusiankova |
Authors: | Пусенкова, Г. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Комплексные проблемы общественных наук |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2023. – № 2. – С. 58-62 |
Abstract: | Рассмотрены предпосылки и перспективы развития организационных форм обучения в условиях информационно го общества. Проанализирован прогностический фон развития, включая как внутренние (психолого-педагогические), так и внешние (экономические, социокультурные, технологические, экологические и др.) факторы. Установлено, что предпосылкой исследуемого феномена является стремительное развитие информационных и образовательных технологий, прочно вошедших в сферу рыночных отношений. Перспектива видится в развитии гибридных форм онлайн-образования, что делает учебный процесс более гибким и личностно ориентированным. |
Abstract (in another language): | The article discusses the prerequisites and perspectives for the development of the forms of instruction in modern infor mation society. The emphasis is laid on the comprehensive study of the prognostic background of their development, including both internal (psychological and pedagogical) and external (economic, sociocultural, technological, environmental, etc.) factors. The prerequisites are thought to be based on the rapid development of educational technologies firmly estab lished in the sphere of market economy. The perspectives are viewed in the modification of hybrid forms of online education that makes the educational process more flexible and personalityoriented. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/308715 |
ISSN: | 2791-2892 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023, №2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.