Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/306864
Title: | Системный подход в оценке успешности полученных знаний |
Other Titles: | A systematic approach to assessing the success of aquired knowledge |
Authors: | Курачек, О. Ф. Шурко, С. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. XIII. — 2023. — С. 64—67 |
Abstract: | Проблема системной, последовательной проверки знаний обучающихся всегда актуальна и, особенно, в ВУЗах, учитывая особенности образовательного процесса, когда лекции часто читает один преподаватель, а семинарские занятия проводит другой. Соответственно, лектор иногда не имеет возможности тщательно проверить понимание материала, а на семинарских занятиях преподаватель переходит сразу к применению знаний на практике, уделив недостаточно времени проверке глубины понимания теоретического материала. |
Abstract (in another language): | The problem of systematic, consistent testing of students’ knowledge is always relevant especially in the universities, taking into account the peculiarities of the educational process, when lectures are often given by one teacher, and seminars are conducted by another. Consequently, the lecturer sometimes has no opportunity to thoroughly check the understanding of the material, and in seminars the teacher proceeds immediately to the application of knowledge in practice, devoting insufficient time to checking the depth of understanding of theoretical material. |
Description: | Ключевые слова: таксономия Блума; уровень знаний; оценка. = Keywords: Bloom’s Taxonomy; knowledge level; assessment. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/306864 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Выпуск 13. - 2023. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
kurachek_shurko_ Lang_pactice_2023_final.pdf | 191,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.