Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/305010
Title: Теоретические основы информационного менеджмента. Степень изученности вопроса
Other Titles: Theoretical foundations of information management. The degree of study of the issue / E. I. Martsulevich
Authors: Марцулевич, Е. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Организация и управление
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 60-летию со дня рождения В. Р. Вашкевича, Минск, 5–6 окт., 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. В. Беляев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 150-153.
Abstract: Понятие информационный менеджмент в теории паблик рилейшнз изучено недостаточно. Кроме того, этот термин сегодня адаптивен под различные сферы и имеет несколько трактовок. В данной работе были рассмотрены четыре подхода к пониманию информационного менеджмента и предложена его формулировка в отношении деятельности пресс-служб. Определены основные этапы, компоненты, механизмы, приемы менеджмента новостей и осмыслена необходимость координации и контроля процесса управления информационным потоком организации с целью развития и укрепления связей с медийным рынком
Abstract (in another language): In the theory of public relations the concept of «information management» is not sufficiently studied. In addition, this term is used in different meanings. This paper considers four approaches to the interpretation of information management and proposes a formulation of this concept in relation to the activities of press services. The main stages, components, mechanisms, techniques of news management are defined and the necessity of coordination and control of the process of managing the information flow of the organisation for the purpose of development and Strengthening of relations with the media market is comprehended
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/305010
ISBN: 978-985-881-527-1
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
150-153.pdf381,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.