Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/303941
Title: Метонимия как персуазивное средство воздействия на массовое сознание
Other Titles: Metonymy as a persistent means of influencing mass consciousness / V. Horbach
Authors: Горбач, О. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: София : электронный научно-просветительский журнал. – 2023. – № 2. – С. 44-48
Abstract: В статье представлены результаты эмпирического исследования метонимии как персуазивного средства воздействия на массовое сознание в медиатекстах. Проанализированы функции метонимии в публицистических текстах, рассмотрены особенности семантического переноса по смежности с точки зрения воздействия на аудиторию.
Abstract (in another language): The article presents the results of an empirical study of metonymy as a persistent means of influencing mass consciousness in media texts. The functions of metonymy in journalistic texts are analyzed, the features of semantic transfer by adjacency from the point of view of the impact on the audience are considered.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/303941
ISSN: 2520-2219
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
44-48.pdf331,85 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.