Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/303743
Title: | Психолингвистические характеристики конспектирования |
Other Titles: | Psycholinguistic factors of supervision / N. E. Kozhukhova |
Authors: | Кожухова, Н. Е. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингводидактика : материалы IХ Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 21 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 50-53. |
Abstract: | В работе анализируются трудности, возникающие у иностранных учащихся в процессе работы с печатным текстом (свертывание информации, развитие долговременной памяти, выделение основной мысли в небольших отрывках текста и его пересказ). Доказывается положение, что процесс конспектирования есть не только совокупность предметных знаний, но и умений трансформации научной информации с цель пересказа |
Abstract (in another language): | The paper analyzes the difficulties encountered by foreign students in the process of working with printed text (folding information, developing long-term memory, highlighting the main idea in small fragments of the text and retelling it). The proposition is proved that the process of note-taking is not only a set of subject knowledge, but also the skills of transforming scientific information for the purpose of retelling |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/303743 |
ISBN: | 978-985-881-442-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Лингводидактика |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.