Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/303739
Title: | Некоторые особенности вводно-фонетического курса РКИ для китайских студентов |
Other Titles: | Some features introductory phonetic course of Russian as a foreign language for Chinese students / N. V. Voitovich |
Authors: | Войтович, Н. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингводидактика : материалы IХ Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 21 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 31-36. |
Abstract: | Актуальность темы обусловлена контингентом обучающихся в белорусских вузах иностранцев. В статье рассматриваются вопросы, связанные с изучением фонетики русского языка на начальном этапе обучения РКИ. Анализируются ошибки китайских слушателей, обусловленные фонетической интерференцией. Даются рекомендации по организации системы работы над формированием слухо-произносительных навыков иностранных студентов. Информация, изложенная в статье, может быть полезна преподавателям, работающим на факультетах доуниверситетского образования и на курсах русского языка |
Abstract (in another language): | The relevance of the topic is due to the contingent of foreigners studying in Belarusian universities. The article deals with issues related to the study of the phonetics of the Russian language at the initial stage of teaching Russian as a foreign language. The errors of Chinese listeners caused by phonetic interference are analyzed. Recommendations are given for organizing a system of work on the formation of hearing and pronunciation skills of foreign students. The information presented in the article may be useful for teachers working at the faculties of pre-university education and in Russian language courses |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/303739 |
ISBN: | 978-985-881-442-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Лингводидактика |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.