Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/303725
Title: Различные методики анализа поэтического текста на занятиях по РКИ в творческом вузе
Other Titles: Various methods of analysis of the poetic text in classes of Russian as a foreign language at creative higher educational institutions / Е. V. Mikhailova
Authors: Михайлова, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингводидактика : материалы IХ Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 21 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 75-79.
Abstract: В статье описываются методы развития дискурсивной компетенции иностранных учащихся-музыкантов при работе с поэтическими текстами. Объект исследования – стихотворения русских поэтов. Цель работы – показать роль различных методик анализа данных художественных текстов и применение этих текстов для формирования дискурсивной компетенции иностранцев. Ценность результатов исследования состоит в том, что, помимо формирования компетенции, связанной со специальностью иностранных учащихся, в них демонстрируются особенности поэтических и художественных текстов и их роль в аккультурации студентов. Научная новизна данной публикации заключается в том, что поэтические тексты рассматриваются в контексте теории дискурса
Abstract (in another language): The article deals with the methods of development of discursive competence of foreign music students while working with poetic texts. The subject of research is poems by Russian poets. The objective of research is to show the significance of different methods of analysis of these texts, as well as the application of these texts for the formation of discursive competence of foreigners. The value of the findings lies in the fact that, in addition to the formation of competences related to the specialty of foreign students, it demonstrates the features of poetic and literary texts and their role in the acculturation of students. The scientific novelty of this publication is that poetic texts are considered in the context of discourse theory
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/303725
ISBN: 978-985-881-442-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Лингводидактика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
75-79.pdf327,98 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.