Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/303604
Title: Особенности преподавания итальянского языка на начальном этапе обучения
Other Titles: Features of teaching Italian language at the initial stage of learning / N. I. Brutskaya
Authors: Бруцкая, Н. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Романия: языковое и культурное наследие – 2023 : материалы ІII Междунар. науч. конф., Минск, 16–17 мая 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Лапунова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 252-256.
Abstract: В данной статье речь идет о критериях эффективности проведения занятия по иностранному языку (итальянскому) на начальном этапе обучения. Рассматриваются общие принципы эффективности проведения занятия по иностранному языку (итальянскому) и предлагаются способы ее повышения, а именно методы, способствующие улучшению результатов процесса обучения. Отмечается, что эффективность занятия по иностранному языку зависит от многих факторов, которые надо учитывать как преподавателю, так и студенту Комментируются основные способы повышения мотивации обучающихся: комфортная атмосфера на занятии, заинтересованность в процессе обучения, реализация речевой компетенции, личностный рост
Abstract (in another language): This article deals with the criteria for the effectiveness of teaching a foreign language (Italian) at the initial stage of learning. The general principles of the effectiveness of conducting a lesson in a foreign language (Italian) are considered and ways to improve it are proposed, namely, methods that contribute to improving the results of the learning process. The article points out that the effectiveness of a foreign language class depends on many factors that should be considered by both the teacher and the student. The main ways to increase the motivation of students are observed: a comfortable atmosphere in the classroom, interest in the learning process, the implementation of speech competence, personal growth
Description: Раздел 3. Лингвострановедческий и социокультурный компоненты в практике обучения иностранным языкам
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/303604
ISBN: 978-985-881-500-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Романия: языковое и культурное наследие

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
252-256.pdf230,33 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.