Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/301801
Title: | Применение кейс-методики в обучении практической риторике |
Other Titles: | Case-study method in teaching practical rhetoric / E.Y. Kireichuk |
Authors: | Кирейчук, Е. Ю. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 16–17 марта 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; науч. ред. А. О. Долгова ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 143-147. |
Abstract: | В статье рассматриваются возможности и преимущества применения кейс-метода, или метода ситуационного обучения, при изучении практической риторики как практической иноязычной дисциплины в лингвистическом вузе, а также даются рекомендации по созданию кейсов на основе риторического аргумента при организации творческих заданий различных форматов |
Abstract (in another language): | The article considers possibilities and advantages of the case method, or the method of situational learning, in teaching Practical Rhetoric as a practical foreign language discipline to students of linguistics, and offers recommendations for making cases based on rhetorical arguments for creative tasks of various formats |
Description: | Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/301801 |
ISBN: | 978-985-881-462-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
143-147.pdf | 449,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.