Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/301801
Title: Применение кейс-методики в обучении практической риторике
Other Titles: Case-study method in teaching practical rhetoric / E.Y. Kireichuk
Authors: Кирейчук, Е. Ю.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 16–17 марта 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; науч. ред. А. О. Долгова ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 143-147.
Abstract: В статье рассматриваются возможности и преимущества применения кейс-метода, или метода ситуационного обучения, при изучении практической риторики как практической иноязычной дисциплины в лингвистическом вузе, а также даются рекомендации по созданию кейсов на основе риторического аргумента при организации творческих заданий различных форматов
Abstract (in another language): The article considers possibilities and advantages of the case method, or the method of situational learning, in teaching Practical Rhetoric as a practical foreign language discipline to students of linguistics, and offers recommendations for making cases based on rhetorical arguments for creative tasks of various formats
Description: Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/301801
ISBN: 978-985-881-462-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
143-147.pdf449,69 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.