Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/300585
Title: Исследование восприятия студентами учебного процесса посредством упражнения по разработке сервисного плана
Other Titles: Investigating students’ perception of study process through service blueprinting exercise / E. Matskevich
Authors: Мацкевич, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : междунар. науч.-практ. конф., Минск, 6–7 апр. 2023 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2023. – С. 521-524.
Abstract: Сервисный план представляет собой карту процесса оказания услуги, используемую коммерческими организациями для визуализации фактического производственного процесса и улучшения качества обслуживания [1]. Сервисный план позволяет определить потенциальные точки «сбоя» и «ожидания» с целью трансформации процесса предоставления услуги и повышения его эффективности. Кроме того, сервисный план является инструментом проектирования новой услуги и стимулирования инноваций. В статье описывается эксперимент по внедрению метода проектирования сервисного плана услуги в учебный процесс в рамках изучения студентами третьего курса специальности «Бизнес-администрирование» дисциплины «Операционный менеджмент» в качестве командного упражнения, как с целью освоения ими инструмента проектирования услуги, так и с целью исследования их восприятия оказываемой им образовательной услуги
Abstract (in another language): Service blueprinting is a service design technique commonly used by for-profit organizations to illustrate and enhance customer experiences [1]. It allows to identify current and potential «failure» and «waiting» points in service delivery, in order to implement changes to transform the service and, thus, increase its effectiveness. Moreover, service blueprinting is a method of a new service development, and introduction of innovations into service delivery. The article describes an experiment on service blueprinting incorporation into educational process of an Operations management study course, as a team activity for the third year Business administration students, to provide them with a hands-on experience in service development. At the same time, this experiment allows for data gathering on students’ perception of a study course service provision
Description: 6. Гуманитарные аспекты современного бизнес-образования
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/300585
ISBN: 978-985-7214-74-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
521-524.pdf468,74 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.