Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/300125
Title: | Диагностический инструментарий для оценивания сформированности профессиональной компетентности учителя иностранного языка |
Other Titles: | Diagnostic tools for assessing the formation of professional competence of a foreign language teacher / L. A. Silkovich |
Authors: | Силкович, Л. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2023. – № 1. – С. 58-62 |
Abstract: | Определены исходные положения для разработки диагностического инструментария по выявлению уровня сформированности профессиональной компетентности будущего учителя иностранного языка. Рассмотрены ведущие характеристики, задачи и функции инструментария как комплекса диагностикооценочных средств интегрированной процедуры оценивания составляющих профессиональной компетентности, фиксации наличия или отсутствия взаимосвязи между ними как свидетельства готовности студентов к профессионально-педагогической деятельности по обучению учащихся иностранному языку и культуре. |
Abstract (in another language): | The article defines the starting points for the development of diagnostic tools to identify the level of formation of pro fessional competence of a future foreign language teacher in the process of experimental learning. The leading characteris tics, tasks, functions of the toolkit as a complex of diagnostic and evaluation tools for an integrated procedure for assessing the components of professional competence, fixing the presence or absence of a relationship between them as evidence of students’ readiness for professional and pedagogical activities in teaching students a foreign language and culture are considered. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/300125 |
ISSN: | 2791-2892 |
DOI: | 10.33581/2791-2892-2023-1-58-62 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023, №1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.