Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/299636
Title: Проблема предзнания в работе со студентами первого курса специальности «Графический дизайн»
Other Titles: The problem of precognition in work with first-year students of the specialty «Graphic design» / A. Mantorova
Authors: Манторова, Анна Владимировна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 20–21 апр. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; науч. ред. Х. С. Гафаров; редкол.: Н. Ю. Фролова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 194-199.
Abstract: В статье исследуется проблема предзнания студентов первого курса о дизайне. В качестве источника используются материалы опроса, проведенного на первом занятии дисциплины «Введение в специальность». Было установлено, что представления поступивших студентов основаны на выборочном восприятии аспектов профессиональной деятельности. Полученные материалы позволяют определить потенциально проблематичные области в дальнейшем процессе обучения и уточнить стратегии преподавания ряда дисциплин
Abstract (in another language): The article deals with the problem of first-year students՚ pre knowledge about design. The materials of the survey conducted at the first lesson of the discipline “Introduction to the specialty” are used as a source. It was found that the representations of incoming students are based on a selective perception of aspects of professional activity. The materials obtained allow us to identify potentially problematic areas in the further learning process and clarify teaching strategies for a number of disciplines
Description: Раздел 4. Исторические, социокультурные и дидактические аспекты дизайн-образования
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/299636
ISBN: 978-985-881-474-8
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
194-199.pdf238,3 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.