Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/298301
Title: Потребительский портрет современного молодого туриста: новые возможности или риски?
Other Titles: Consumer portrait of today’s young tourist: new opportunities or risks? / K. N. Sonich
Authors: Сонич, К. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: Современная молодежь и общество : сб. науч. ст. – Выпуск 11. – Минск : РИВШ, 2023. – С. 47-50.
Abstract: Согласно прогнозным оценкам Всемирной туристской организации, уже к 2024 году ожидается возвращение туристической отрасли на допандемийный уровень. Безусловно, пандемия оказала серьезное влияние не только на туристическую отрасль в целом, но и отразилась на потребительском поведении путешественников. Туристы периода «восстановления после пандемии» – это потребители с другим менталитетом и новыми ценностями, особенно ярко это проявляется в отношении молодежи.
Abstract (in another language): According to the forecast estimates of the World Tourism Organization, by 2024 the tourism industry is expected to return to the pre-pandemic level. Of course, the pandemic has had a serious impact not only on the tourism industry as a whole, but also reflected on the consumer behavior of travelers. Tourists of the “pandemic recovery” period are consumers with a different mentality and new values, this is especially evident in relation to young people.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/298301
ISSN: 2410-4213
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 11. Современная молодежь и общество = Modern Youth and Society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сонич_Молодежь, Вып. 11_23-047-050.pdf252,39 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.