Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/296464
Title: | Образование как культурный фактор достижения социального успеха |
Other Titles: | Education as a cultural factor in achieving social success / Zhang Zixuan |
Authors: | Чжан Цзысюань |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Проблемы современного востоковедения : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 30 июня – 1 июля 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Р. Боровой (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 178-183. |
Abstract: | Образование, просвещение всех членов общества является частью традиционной культуры Китая и представляет собой фундаментальный фактор укрепления и развития идеологической государственной системы. На протяжении длительного времени образование представителей разных слоёв населения постепенно разрушало основы социальной стратификации. Классовые и профессиональные различия нивелировались в процессе формирования общественных отношений нового типа, основанных на равенстве и равноправии. В статье предлагается осмысление китайского опыта в распространении образования. Демонстрируется эффективность обучения на примере актуального для носителей китайской культуры текста. Отмечается необходимость учитывать специфику китайского обучения в иноязычном образовании. Приводится фрагмент из стандарта учебных программ по китайскому языку. Обращение к истории жизненного пути легендарных личностей составляет национально-культурный компонент традиционного китайского образования |
Abstract (in another language): | Education, enlightenment of all members of society is part of the traditional culture of China and is a fundamental factor in strengthening and developing the ideological state system. For a long time, the education of representatives of different strata of the population gradually destroyed the foundations of social stratification. Class and professional differences were leveled in the process of the formation of social relations of a new type, based on equality and equity. The article offers an understanding of the Chinese experience in the dissemination of education. The effectiveness of teaching is demonstrated on the example of a text that is relevant for carriers of Chinese culture. The need to take into account the specifics of Chinese education in foreign language education is noted. An excerpt from the Chinese language curriculum standard is provided. An appeal to the history of the life of legendary personalities constitutes the national and cultural component of traditional Chinese education |
Description: | Секция 2. Культурное многообразие стран Востока |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/296464 |
ISBN: | 978-985-881-441-0 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Проблемы современного востоковедения |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
178-183.pdf | 606,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.