Please use this identifier to cite or link to this item:
                
     
    https://elib.bsu.by/handle/123456789/294967| Title: | Организация научно-педагогических исследований по проблеме формирования функциональной грамотности и компетенций | 
| Authors: | Жук, О. Л. | 
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | 
| Issue Date: | 2022 | 
| Publisher: | Минск : РИВШ | 
| Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2022. - № 4. - С. 3-7. | 
| Abstract: | В статье раскрыто значение результатов международного сравнительного исследования PISA для формирования функциональной грамотности обучающихся, определены пути их использования в научно-педагогических исследованиях. Выявлены требования к развитию и диагностике компетенций, учет которых способствует повышению актуальности и качества исследований в области педагогики. | 
| Abstract (in another language): | In the article, the author reveals the significance of the results of the international PISA study for the formation of the functional literacy of students and determines the ways of their use in pedagogical research. Reveals the requirements for the development and diagnostics of competencies, the consideration of which contributes to increasing the relevance and quality of research in the field of pedagogy. | 
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/294967 | 
| ISSN: | 2076-4383 | 
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess | 
| Appears in Collections: | 2022, №4 | 
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Жук_ВШ_2022-4-003-007.pdf | 285,01 kB | Adobe PDF | View/Open | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

