Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/294941
Title: | Возможности учебной программы «Управление эффективностью учебной деятельности студентов: административные и педагогические механизмы и инструменты» |
Authors: | Канашевич, Т. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2022. - № 4. - С. 22-27. |
Abstract: | Статья посвящена актуальной проблеме подготовки будущих специалистов с высшим образованием к осуществлению самостоятельной продуктивной учебной и профессиональной деятельности. Решение данной проблемы представлено через совершенствование готовности профессорско-преподавательского состава и административно-управляющего персонала учреждений высшего образования к управлению эффективностью учебной деятельности студентов при использовании ряда административных и педагогических механизмов и инструментов. В качестве организационно-методического сопровождения рассматривается учебная программа повышения квалификации. |
Abstract (in another language): | The article is devoted to the actual problem of preparing future specialists with higher education to carry out independent productive learning and professional activities. The solution to this problem is presented through the improvement of the readiness of teaching staff and administrative and managerial staff of higher education institutions to manage the efficiency of students’ learning activities using a number of administrative and pedagogical mechanisms and tools. The professional development program is considered as organizational and methodological support. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/294941 |
ISSN: | 2076-4383 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022, №4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Канашевич_ВШ_2022-4-022-027.pdf | 320,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.