Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/294567
Title: Развитие профессионального самосознания студентов-экономистов: когнитивный аспект
Other Titles: Development of professional self-consciousness of students-economists: cognitive aspect
Authors: Макеева, Е.С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 18-May-2022
Publisher: БГЭУ
Citation: Макеева, Е.С. Развитие профессионального самосознания студентов-экономистов: когнитивный аспект / Е.С. Макеева // Экономический рост Республики Беларусь: Глобализация, инновационность, устойчивость: Материалы XV междунар. науч.-практич. конф.: Минск, 17-18 мая, 2022. - Минск: БГЭУ, 2022. - С. 258 - 259.
Abstract: Студенческий период занимает особое место в процессе формирования профессионального самосознания. Новая социальная ситуация развития, в определенной мере реализованная потребность в самоопределении порождают у будущих специалистов новые потребности, прежде всего — в профессиональном самопознании, самоотношении и самореализации. По мнению ряда психологов, только утверждая себя в профессии, соответствующей их Я-концепции, молодые люди добиваются успеха, эффективно работают и строят свою профессиональную карьеру.
Abstract (in another language): The student period occupies a special place in the process of formation of professional identity. The new social situation of development, the realized need for self-determination to a certain extent, give rise to future specialists new needs, first of all, in professional self-knowledge, self-attitude and self-realization. According to a number of psychologists, only by asserting themselves in a profession that corresponds to their self-concept, young people achieve success, work effectively. and build their professional career.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/294567
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Статьи факультета философии и социальных наук

Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.