Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/293550
Title: Подготовка педагогов­му­ зыкантов на основе теории развивающего обучения Г. М. Цыпина
Other Titles: Training of teachers­musicians on the basis of the theory of developing learning by G. M. Tsypin / E. S. Polyakova, Zhu Jing
Authors: Полякова, Е. С.
Чжу Цзин
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Комплексное изучение отдельных стран и регионов
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2022. – № 2. – С. 44-52
Abstract: Рассмотрена теория развивающего обучения Г. М. Цыпина как база современного преподавания музыкально­-ис­полнительских дисциплин. Выявлены методологические основы и научные позиции теории развивающего обуче­ния, а также ее основные принципы, позволяющие значительно повысить качество профессиональной подготовки педагога-­музыканта. Рассмотрен опыт Китая, а также доказаны практикоориентированность теоретических пози­ций развивающего обучения и ускоренное формирование исполнительского облика обучающихся пианистов, что определяет значимость и новизну проведенного исследования.
Abstract (in another language): The theory of developmental education by G. M. Tsypin is considered as the basis of modern teaching of musical and performing disciplines. The methodological foundations and theoretical positions of the theory of developmental education, its basic principles, which make it possible to significantly improve the quality of professional training of a teacher­ musician, are revealed. The experience of the China is considered and the practical orientation of the theoretical positions of developmental education and the accelerated formation of the performing image of student pianists are proved, which determines the significance and novelty of the study.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/293550
ISSN: 2791-2892
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
44-52.pdf331,12 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.