Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/293550
Title: | Подготовка педагоговму зыкантов на основе теории развивающего обучения Г. М. Цыпина |
Other Titles: | Training of teachersmusicians on the basis of the theory of developing learning by G. M. Tsypin / E. S. Polyakova, Zhu Jing |
Authors: | Полякова, Е. С. Чжу Цзин |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Комплексное изучение отдельных стран и регионов |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2022. – № 2. – С. 44-52 |
Abstract: | Рассмотрена теория развивающего обучения Г. М. Цыпина как база современного преподавания музыкально-исполнительских дисциплин. Выявлены методологические основы и научные позиции теории развивающего обучения, а также ее основные принципы, позволяющие значительно повысить качество профессиональной подготовки педагога-музыканта. Рассмотрен опыт Китая, а также доказаны практикоориентированность теоретических позиций развивающего обучения и ускоренное формирование исполнительского облика обучающихся пианистов, что определяет значимость и новизну проведенного исследования. |
Abstract (in another language): | The theory of developmental education by G. M. Tsypin is considered as the basis of modern teaching of musical and performing disciplines. The methodological foundations and theoretical positions of the theory of developmental education, its basic principles, which make it possible to significantly improve the quality of professional training of a teacher musician, are revealed. The experience of the China is considered and the practical orientation of the theoretical positions of developmental education and the accelerated formation of the performing image of student pianists are proved, which determines the significance and novelty of the study. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/293550 |
ISSN: | 2791-2892 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022, №2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.