Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/292450
Title: | Современное состояние и основные направления развития высшего образования КНР до 2035 года |
Other Titles: | Current state and the main directions of the development of higher education in China until 2035 / L.V. Pyrozhenko |
Authors: | Пироженко, Л. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы IХ Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 27–28 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 31-34. |
Abstract: | Русский и китайский языки принадлежат к разным языковым системам, что обуславливает дифференциацию культурных коннотаций их языкового поля. В статье автор анализирует образы ‘сорока’ и ‘ворона’ в русском и китайском языках, сравнивает традиционные представления об орнитонимах, указывает на их сходства и различия |
Abstract (in another language): | Russian and Chinese belong to different language systems, which causes a significant differentiation of cultural connotations of their language field. In the article, the author analyzes the images of ‘magpie’ and ‘crow’ in Russian and Chinese, compares traditional ideas about ornithonyms, points out their similarities and differences |
Description: | Раздел 1. Современные стратегии гуманитарного образования = Section 1. Modern strategies of humanitarian education |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/292450 |
ISBN: | 978-985-881-446-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.