Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/292396
Title: | Фрейм как когнитивная схема в обучении языку для специальных целей |
Other Titles: | Frame as a cognitive scheme in teaching language for specific purposes / I.N. Ivashkevich |
Authors: | Ивашкевич, И. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы IХ Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 27–28 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 98-103. |
Abstract: | В статье рассматриваются методы когнитивного моделирования лексикона в виде фреймов и других концептуальных структур. Показана роль фреймовых технологий в обучении языку профессиональной деятельности. Фрейм как когнитивная схема представляет собой логический и визуальный методы представления информации, которые способствует её структурированию с целью дальнейшего использования в профессиональной речи |
Abstract (in another language): | The article deals with methods of cognitive modeling of the lexicon in the form of frames and other conceptual structures. The role of frame technologies in teaching the language of professional activity is shown. A frame as a cognitive scheme is a collection and visual representations of phenomena that differ in structuring with interests in professional speech |
Description: | Раздел 2. Смешанные формы обучения в условиях цифровизации языкового образования = Section 2. Mixed forms of learning in the context of digitalization of language education |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/292396 |
ISBN: | 978-985-881-446-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
98-103.pdf | 632,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.