Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/292389
Title: | Педагогическое оценивание в условиях смешанного обучения |
Other Titles: | Educative assessment in blended learning / I.A. Bartashevich |
Authors: | Бартошевич, И. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы IХ Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 27–28 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 70-74. |
Abstract: | Внедряемые технологии обучения, смешанное обучение в частности, направленные на повышение качества образовательного процесса, требуют пересмотра особенностей организации педагогического оценивания. Существующая в настоящее время система оценивания образовательной деятельности обучающихся сложилась при реализации знаниевой парадигмы образования. Современные тенденции развития образования требуют наличия системы оценивания целостной совокупности предметных, метапредметных, профессиональных и личностных достижений, позволяющей каждому обучающемуся успешно продвигаться в образовательном процессе |
Abstract (in another language): | Implemented learning technologies, blended learning in particular, are aimed at improving the quality of the educational process. They require a reconsideration of the pedagogical assessment. The current assessment system is mostly knowledge-based. Modern trends in the development of education require an assessment system for assessing a set of subject, metasubject, professional and personal results. They all help each student advance in the educational process |
Description: | Раздел 2. Смешанные формы обучения в условиях цифровизации языкового образования = Section 2. Mixed forms of learning in the context of digitalization of language education |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/292389 |
ISBN: | 978-985-881-446-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.