Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/291271| Title: | Страх говорить на занятиях по английскому: причины и стратегии преодоления |
| Other Titles: | Fear of speaking in English classes: reasons and coping strategies |
| Authors: | Жуковец, О. С. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
| Issue Date: | 2022 |
| Publisher: | БГУ |
| Abstract: | В статье рассмотрены понятие ксеноглоссофобии и ее проявления на занятиях по английскому языку. Много внимания уделяется причинам страха и избегания говорить на иностранном языке. Предлагаются стратегии преодоления неуверенности в себе, страха ошибок, повышения мотивации студентов к спонтанной речи. Даются рекомендации по вовлечению «неговорящих» студентов в процесс коммуникации на английском языке, созданию в аудитории комфортной образовательной среды. |
| Abstract (in another language): | The article considers the concept of xenophobia and its manifestations in English classes. Much attention is paid to the causes of fear and avoidance of speaking a foreign language. Strategies for overcoming self-doubt, fear of mistakes, increasing students' motivation for spontaneous speech are off ered. Recommendations are given on involvement of «non-speaking» students in the process of communication, creating comfortable learning environment in the classroom. |
| Description: | Ключевые слова: преподавание иностранного языка; страх говорить; ксеноглоссофобия; мотивация; комфортная образовательная среда. = Keywords: foreign language teaching; fear of speaking; xenoglossophobia; motivation; comfortable learning environment. |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/291271 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | Выпуск 12. - 2022. |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| zhukovets_Lang_practice_2022.pdf | 216,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

