Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/289178
Title: Медиаплатформа Telegram в практике районных СМИ Гродненщины
Other Titles: Telegram media platform in the practice of local mass media of the Grodno region / I. I. Minchuk
Authors: Минчук, И. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2022
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2022: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 24-й Міжнар. навук.-практ. канф., Мінск, 3 лістап. 2022 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: Л. Р. Хмель (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2022. – С. 81-84.
Abstract: Районные газеты, борясь за внимание аудитории, решают вопрос многоплатформенной дистрибуции контента. Одна из площадок, на которую пришли редакции районных газет Гродненщины в 2018 году, – мессенджер Telegram. На примере Telegram-каналов районных газет Гродненской области, имеющих высокие показатели по количеству подписчиков и их вовлеченности, прослеживается динамика стратегии дистрибуции контента в практике районного СМИ в период с 2018 по 2022 год по количественным и качественным параметрам: время и частота размещения контента, формат публикаций, специфика работы в будние и выходные дни, особенности адаптации контента сайта газеты к площадке мессенджера, интерактивные инструменты для вовлечения аудитории
Abstract (in another language): Regional newspapers, fighting for the attention of the audience, solve the issue of multi-platform content distribution. One of the platforms that the editorial offices of the regional newspapers of the Grodno region have been using since 2018 is the Telegram messenger. Using the example of the Telegram channels of regional newspapers of the Grodno region, which have high rates in terms of the number of subscribers and their involvement, the dynamics of the content distribution strategy in the practice of the regional media in the period from 2018 to 2022 is traced by quantitative and qualitative parameters: time and frequency of content placement, the format of publications, the specifics of work on weekdays and weekends, the features of adapting the content of the newspaper’s website to the messenger platform, interactive tools for audience engagement
Description: Частка I. Журналістыка на сучасным этапе: гісторыя, тэорыя, практыка. Раздзел I. Журналістыка ва ўмовах лічбавізацыі медыяпрасторы
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/289178
ISBN: 978-985-881-433-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Журналістыка – 2022: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
81-84.pdf842,41 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.