Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/287207| Title: | Формирование стандартов инженерного образования нового поколения |
| Authors: | Серебрякова, Н. Г. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Общие и комплексные проблемы технических и прикладных наук и отраслей народного хозяйства |
| Issue Date: | 2022 |
| Publisher: | Минск : РИВШ |
| Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2022. - № 2. - С. 42-46. |
| Abstract: | В статье рассматривается проблема формирования стандартов инженерного образования нового поколения. Анализ существующих стандартов на конкретном примере показал, что в структурном и содержательном аспектах они во многом перестали соответствовать требованиям современной экономики. При формировании стандартов нового поколения требуется их существенная корректировка. В исследовании рассмотрен каждый раздел образовательного стандарта и разработаны предложения по приведению их в соответствие с современными требованиями. При этом модернизация стандартов основывалась на принципе максимального сохранения их структуры и общего построения. Значительные новации предложены в систему инженерных компетенций. Кроме собственно требований к образовательным стандартам рассматривается также проблематика технологии и организации их формирования. |
| Abstract (in another language): | The article deals with the problem of the formation of standards of engineering education of a new generation. The analysis of existing standards on a concrete example has shown that in structural and substantive aspects they have largely ceased to meet the requirements of the modern economy. Accordingly, when forming standards of a new generation, their significant adjustment is required. The study examines each section of the educational standard and develops proposals to bring them in line with modern needs. At the same time, the modernization of standards was based on the principle of maximum preservation of their structure and general construction. Significant innovations are proposed in the system of engineering competencies. In addition to the actual requirements for educational standards, the problems of technology and the organization of their formation are also considered. |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/287207 |
| ISSN: | 2076-4383 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2022, №2 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Серебрякова_ВШ_2022-2-042-046.pdf | 575,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

