Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/286048
Title: | Роль учебной дисциплины «Иностранный язык» в развитии навыков критического мышления |
Other Titles: | The role of English language studying for critical thinking development / S. K. Rodion |
Authors: | Родион, С. К. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам = Міжкультурная камунікацыя і прафесійна арыентаванае навучанне замежным мовам : материалы ХV Междунар. науч. конф., посвящ. 100-летию образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 29 окт. 2021 г. / редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 384-388. |
Abstract: | В данной статье автор рассуждает о роли учебной дисциплины «Иностранный язык» в развитии навыков критического мышления студентов, а также описывает некоторые формы работы, способствующие развитию критического мышления. Цель статьи – опираясь на практический опыт работы, описать очевидные преимущества использования современных методик обучения профессионально ориентированному чтению, социальных технологий, а также организации самостоятельной работы на основе творческих заданий для развития умений критического мышления. Автор делает вывод, что описанные им формы работы при условии тесного сотрудничества преподавателя и студента способствуют развитию навыков критического мышления студентов |
Abstract (in another language): | In the paper the author speculates on the role of English language studying for students’ critical thinking development and alongside with this, describes certain teaching methods which contribute to critical thinking development. The aim of the paper is with the reliance on practical teaching experience to describe obvious advantages of using modern methods of teaching vocationally oriented reading, social technologies and independent work on the basis of creative tasks for critical thinking development. The author comes to the conclusion that provided there is a close collaboration between a teacher and a student, the teaching methods outlined encourage students’ critical thinking development |
Description: | Секция 6. Современные психолого-педагогические и когнитивные аспекты в обучении иностранным языкам |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/286048 |
ISBN: | 978-985-881-252-2 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021. Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
384-388.pdf | 275,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.