Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/285092
Title: Социальные и экологические инвестиции как фактор трансформации стратегической медиакоммуникации российских корпораций
Other Titles: Social and environmental investments as a transformation factor of strategic media communication of Russian corporations / M. G. Shilina
Authors: Шилина, М. Г.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Корпоративные медиа в процессе реализации государственной политики Республики Беларусь [Электронный ресурс] : материалы междунар. науч.-практ. конф., Минск, 2 июня 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. М. Самусевич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 190-193.
Abstract: В статье представлены результаты исследования тематики социальных инвестиций и ESG в корпоративных медиа крупнейших компаний в России с целью выявления особенностей данного нового формата стратегической медиакоммуникации. Имплементация проблематики импакт-инвестирования и ESG в медийную повестку компаний расширяет круг внутренних и внешних целевых аудиторий. Корпорации демонстрируют диалоговые медиакоммуникации со стейкхолдерами, переход к совместным проектам, что отражает трансформации коммуникативной парадигмы корпоративных медиа в деятельностную, растущее влияние медиа в корпоративном управлении
Abstract (in another language): The paper presents the results of a study on social investment and ESG in the corporate media of the largest companies in Russia to identify the features of this new format of strategic media communication. The implementation of social investing and ESG in the media agenda of companies expands the range of internal and external target audiences. Corporations demonstrate interactive media communications with stakeholders, the transition to joint projects, which reflects the transformation of the communicative paradigm of corporate media into an activity one, and the growing influence of media in corporate governance
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/285092
ISBN: 978-985-881-277-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Корпоративные медиа в процессе реализации государственной политики Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
190-193.pdf305,89 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.