Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/282875
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМартынкевіч, С. В.
dc.date.accessioned2022-06-28T11:28:31Z-
dc.date.available2022-06-28T11:28:31Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationАксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 85-летию со дня рождения проф. Л. А. Муриной, Минск, 22–23 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Проскалович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 114-119.
dc.identifier.isbn978-985-881-270-6
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/282875-
dc.descriptionСекция 2. Лингвокультурная личность как ценность филологического образования
dc.description.abstractУ артыкуле раскрываюцца характарыстыкі маўленчага партрэта сучаснага вучня з улікам уплыву незбалансаванага руска-беларускага білінгвізму. Праблема апісання калектыўнай маўленчай асобы ва ўмовах руска-беларускага білінгвізму з’яўляецца недастаткова распрацаванай у сучаснай лінгвістыцы і лінгаметодыцы. Мэта даследавання – выявіць найбольш істотныя рысы калектыўнай маўленчай асобы на ўзроўні валодання беларускай мовай. Актуальнасць даследавання ў тым, што характарыстыка калектыўнай маўленчай асобы сучаснага вучня дазволіць прааналізаваць стан валодання беларускай мовай у асяроддзі непасрэдных яе носьбітаў, выявіць праблемы, якія вылучаюцца пры яе вывучэнні і навучанні па-беларуску ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі
dc.language.isobel
dc.publisherМинск : БГУ
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
dc.subjectЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Мовазнаўства
dc.titleМаўленчая асоба вучня ў кантэксце сучаснай моўнай сітуацыі
dc.title.alternativeThe speech personality of the student in the modern language situation / S. V. Martynkevich
dc.typeconference paper
dc.description.alternativeThe article reveals the characteristics of the speech portrait of a modern student, taking into account the influence of unbalanced Russian-Belarusian bilingualism. The problem of describing a collective speech personality in the conditions of Russian-Belarusian bilingualism is insufficiently developed in modern linguistics and linguistic methodology. The purpose of the study is to identify the most significant features of the collective speech personality at the level of proficiency in the Belarusian language. The relevance of the research is that the characteristic of the collective speech personality of a modern student will allow analyzing the state of Belarusian language proficiency among its direct native speakers, identifying problems that stand out during its study and teaching in Belarusian in general secondary education institutions
Appears in Collections:2021. Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
114-119.pdf366,13 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.