Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/280645
Title: Проблемное обучение как дидактическая основа STEAM-образования
Other Titles: Problem-based learning as a didactic basis of STEAM education / N. S. Salahub
Authors: Сологуб, Н. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Минск, 19 нояб. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т, редкол.: Д. Г. Медведев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 451-456.
Abstract: В статье рассматриваются особенности проблемного обучения в контексте STEAM-образования. STEAM-образование выступает приоритетным направлением в системах образования многих стран. Базовыми подходами в реализации STEAM-образования выступают интегративный, практикоориентированный, проектный, проблемный, научно-исследовательский и творческий. В статье рассматриваются особенности проблемного обучения в логике STEAM, приводится конкретный пример декомпозиции проблем
Abstract (in another language): The article discusses the features of problem learning in the context of STEAM education. STEAM education is a priority in the education systems of many countries. The basic approaches in the realization of STEAM education are integrative, practice oriented, project-based learning, problem, research and creative. The article discusses the features of problem learning in STEAM logic, giving a concrete example of problem decomposition
Description: 4. Современные педагогические технологии как средство повышения эффективности образовательного процесса
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/280645
ISBN: 978-985-881-273-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
451-456.pdf419,55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.