Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/278193
Title: | Роль учебника иностранного языка в контексте «новой грамотности» |
Other Titles: | The role of a foreign language textbook in the context of a "new literacy" / Y.V. Makarova |
Authors: | Макарова, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 17–18 марта 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 121-126. |
Abstract: | В статье рассматривается одно из возможных решений поставленной задачи по обновлению содержания образования. Отмечается, что в условиях традиционной формы проведения занятий сохраняется основополагающая роль учебника в печатном формате. Подготовка нового учебного пособия по английскому языку должна способствовать развитию «новой грамотности» как предметной, так и информационной |
Abstract (in another language): | The article discusses one of the possible solutions to the task of updating the content of education. It is noted that a textbook in a printed format plays the major role in the traditional form of teaching. The preparation of a new text-book for the English language should contribute to the development of a "new literacy", both a "subject literacy" and "informational literacy" |
Description: | Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/278193 |
ISBN: | 978-985-881-267-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
121-126.pdf | 525,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.