Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/278191
Title: | Self-editing and peer-editing in practical rhetoric |
Other Titles: | Само- и взаимопроверка в курсе практической риторики / Е. Ю. Кирейчук |
Authors: | Kireichuk, E. Y. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 17–18 марта 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 109-114. |
Abstract: | The article highlights the importance of developing assessment and self-assessment skills as a component of professional competencies at the advanced stage of training of students of pedagogics. The article contains practical recommendations for the preparation and organization of self-editing and peer-editing analysis of rhetorical arguments as a final written task in a course of rhetoric as a practical language discipline at a specialized university, based on the experience of teaching practical rhetoric to third-year students of the English language faculty of Minsk State Linguistics University |
Abstract (in another language): | Статья обращает внимание на необходимость развития навыков само- и взаимооценивания как компонента профессиональных компетенций на продвинутой ступени обучения студентов педагогических специальностей. В статье предлагаются практические рекомендации по подготовке анализа письменных риторических аргументов в формате само- и взаимооценивания как завершающего задания в рамках курса риторики как практической языковой дисциплины в специализированном вузе, основанные на опыте преподавания практической риторики студентам 3-его курса факультета английского языка Минского государственного лингвистического университета |
Description: | Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/278191 |
ISBN: | 978-985-881-267-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
109-114.pdf | 369,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.