Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/278187
Title: | Потенциал технологии геймификации в обучении английскому языку |
Other Titles: | The potential of gamification technology in English language teaching / D.D. Dashinevich |
Authors: | Дашиневич, Д. Д. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 17–18 марта 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 93-97. |
Abstract: | В статье рассмотрены игровые техники на занятиях по английскому языку в контексте современных педагогических концепций эдьютейнмента и геймификации. Представлены особенности использования средств геймификации в разных возрастных группах. Приведены примеры платформ и сервисов, содержащих компоненты игры |
Abstract (in another language): | The article examines game-based techniques in English language classes in the context of modern pedagogical concepts of edutainment and gamification. The features of how the gamification tools have been used with different age groups are presented. The examples of platforms and services containing game components are given |
Description: | Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/278187 |
ISBN: | 978-985-881-267-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.