Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/276975
Title: Маркетинг и дизайн. Точки роста
Other Titles: Marketing and design. Points of growth / U. Holubeu
Authors: Голубев, Владимир Владимирович
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 14–15 апр. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Ю. Фролова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 186-195.
Abstract: В статье рассматривается возможная роль учебной дисциплины «Маркетинг» в профессиональной подготовке дизайнера в сфере коммуникаций и рекламы, важность проектного мышления при организации учебных заданий и работы с визуальными материалами. Определяется роль и ответственность дизайнера в процессе проектирования рекламных коммуникаций и маркетинговых приемов. Подчёркивается необходимость внимательного изучения гуманитарного аспекта в рыночных отношениях, модернизации приемов маркетинга и встраивание их в глобальные социальные и культурные процессы, развивается тезис о междисциплинарной традиции в подходе к проектированию рекламного продукта и маркетинговой коммуникационной деятельности
Abstract (in another language): The article discusses the possible role of the academic discipline “Marketing” in the professional training of a designer in the communications and advertising fields, the importance of project thinking in organizing educational assignments and working with visual materials. The role and responsibility of the designer in the process of advertising communications and marketing techniques is determined. The need for a careful study of the humanitarian aspect in market relations, the modernization of marketing techniques and their integration into global social and cultural processes is emphasized, the thesis of an interdisciplinary tradition in the approach to the design of an advertising product and marketing communication activities is being developed
Description: Раздел 4. Кросскультурные исследования в дизайне
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/276975
ISBN: 978-985-881-251-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
186-195.pdf1,66 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.