Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/275232
Title: | Диалогизация университетского образования: опыт Белорусского государственного университета |
Other Titles: | Dialogisation of university education: experience of the Belarusian State University / A. D. Karol, N. I. Morozova |
Authors: | Король, А. Д. Морозова, Н. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2021. – № 1. – С. 5-10 |
Abstract: | Рассматриваются вопросы проектирования и реализации системы образования эвристического типа на основе диалога. Отмечается, что она ориентирована не на передачу обучающемуся опыта человечества с последующим усвоением и проверкой, а на создание каждым студентом уникального образовательного продукта. Подобная самореализация приводит к открытию собственных смыслов, предназначения, развитию познавательных, креативных, организационно-деятельностных качеств. Вопрос обучающегося выступает методологическим и методическим компонентом целей, содержания, форм и методов обучения, критерием оценивания. Раскрывается опыт реализации системы образования диалогического типа в Белорусском государственном университете. Акцент сделан на повышении квалификации педагогов, основанном на их участии в организационно-деятельностных семинарах «Методика обучения через открытие: как обучать всех по-разному, но одинаково». |
Abstract (in another language): | The article deals with the design and implementation of a heuristic-type education system based on a dialogue, focused not on transferring to the student the experience of humanity with subsequent assimilation and verification, but on the creation by each student of his own unique educational product. Such self-realisation of the student leads to the discovery of his own meanings, mission, the development of cognitive, creative, organisational and activity qualities of the individual. The student’s question acts as a methodological and methodological component of the goals, content, forms and methods of teaching, an assessment criterion. The article also reveals the experience of implementing the system of education of the dialogical type at the Belarusian State University. Particular emphasis is placed on improving the qualifications of teachers, based on their participation in organisational and activity seminars «Learning by discovery methodology: how to teach everyone differently, but the same way». |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/275232 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021, №1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.