Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/273371
Title: Универсальные компетенции vs функциональная грамотность
Other Titles: Universal competencies vs functional literacy / I. D. Voyush
Authors: Воюш, И. Д.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2021 : стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 23-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 100-годдзю Берарус. дзярж. ун-та, Мінск, 11 лістап. 2021 г. / Беларус. дзярж. ун­т ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2021. – С. 145-150.
Abstract: В тезисах очерчены некоторые базовые различия между понятиями «универсальные компетенции» и «функциональная грамотность» – в применении к научно-методическим разработкам, обеспечивающим образовательный процесс по специальности «Журналистика (по направлениям)»
Abstract (in another language): The theses outline some basic differences between the concepts of «universal competencies» and «functional literacy» in application to scientific and methodical works, ensuring the educational process in the specialty «Journalism (by areas)»
Description: Частка І. Раздзел ІI. Медыялогія як сінтэз навук
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/273371
ISBN: 978-985-881-229-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Журналістыка – 2021: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
145-150.pdf380,54 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.