Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/273292
Title: Окказионализмы в рекламных текстах
Other Titles: Occasionalisms in advertising texts / L. G. Shesternjova
Authors: Шестернёва, Л. Г.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2021
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2021 : стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 23-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 100-годдзю Берарус. дзярж. ун-та, Мінск, 11 лістап. 2021 г. / Беларус. дзярж. ун­т ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2021. – С. 401-404.
Abstract: Рассматривается образование и функционирование окказионализмов в текстах рекламы. Отмечается, что рекламные экспрессивные окказионализмы образуются с помощью продуктивных аффиксов по окказиональным моделям. Окказиональные семантические компрессаты появляются в результате сращения и суффиксации, сращения, слияния и других способов словообразования
Abstract (in another language): The formation and functioning of occasionalisms in advertising texts is considered. It is noted that advertising expressive occasionalisms are formed with the help of productive affixes according to occasional models. Occasional semantic compresses appear as a result of fusion and suffixation, fusion, and other methods of word formation
Description: Частка І. Раздзел IV. Медыялінгвістыка і рэдагаванне
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/273292
ISBN: 978-985-881-229-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Журналістыка – 2021: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
401-404.pdf729,04 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.