Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272804
Title: Нужна ли лекция в современном университете?
Other Titles: Is lecture needed at a modern university? / V.A. Simkhovich
Authors: Симхович, В. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Университетоведение: опыт и перспективы научных исследований и преподавания : материалы республиканской науч.-практ. конференции, приуроченной к 100-летию Белорусского государственного университета, Минск, 14 октября 2021 г. / БГУ, Фак. философии и социальных наук, Исторический фак. ; [редкол.: В. С. Сайганова (отв. ред.), О. В. Новикова, Т. В. Бурак]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 209-213.
Abstract: В статье обосновывается востребованность лекции в современном университете в контексте компетентностного подхода и изменения задач обучения. Задача эффективного превращения информации в знание предполагает формирование у студентов информационно-поисковой компетенции и развитие аналитического и критического мышления. Развитие критического мышления как важнейшего soft skill конкурентспособного специалиста требует изменения характера лекции, роли преподавателя и применения инновационных технологий обучения. Автор ставит вопрос о месте лекции в учебном процессе и сохранении объема лекционных часов по теоретическим дисциплинам на младших курсах обучения
Abstract (in another language): The article gives grounds for the demand for lectures at a modern university in the context of a competence-based approach and changes in tasks of learning. The task of effective converting of information into knowledge involves formation of students’ information mining competence and development of analytical and critical thinking. Development of critical thinking as the most important soft skill of a competitive specialist requires a change in the nature of the lecture, role of the lecturer and use of innovative teaching technologies. The author raises the question of the place of the lecture in the learning process and need to preserve the volume of lecture hours in theoretical disciplines in the younger years of study
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272804
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Number, date deposit: № 010805112021, Деп. в БГУ 05.11.2021
Appears in Collections:2021. Университетоведение: опыт и перспективы научных исследований и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
209-213.pdf544,66 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.