Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272803
Title: Потенциал прагма-диалектики в развитии личностных компетенций студентов
Other Titles: The potential of pragma-dialectics in the development of students' personal competences / A.V. Sarycheva
Authors: Сарычева, А. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Университетоведение: опыт и перспективы научных исследований и преподавания : материалы республиканской науч.-практ. конференции, приуроченной к 100-летию Белорусского государственного университета, Минск, 14 октября 2021 г. / БГУ, Фак. философии и социальных наук, Исторический фак. ; [редкол.: В. С. Сайганова (отв. ред.), О. В. Новикова, Т. В. Бурак]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 204-208.
Abstract: В статье эксплицирован потенциал прагма-диалектики в развитии личностных компетенций студентов. Решение данной проблемы сопряжено с раскрытием сущности критической дискуссии и стратегического маневрирования. Объектом исследования выступают личностные компетенции студентов. Цель заключается в определении потенциала прагма-диалектически в развитии личностных компетенции студентов. Ценность результатов исследования связана с анализом способов интеграции разработок в области прагма-диалектики в образовательный процесс. Теоретическое значение заключается в определении статуса диалектических и риторических аспектов в формировании социально-личностных компетенций, помогающих выстраивать корректную и эффективную коммуникацию. Практическое значение определяется применимостью результатов исследования при разработке образовательных программ, нацеленных на развитие коммуникативных навыков студентов
Abstract (in another language): The article explicates the potential of pragma-dialectics in the development of students' personal competences. The solution of this problem is associated with the disclosure of the essence of critical discussion and strategic maneuvering. The object of the study is personal competences of students. The aim is to determine the potential of pragma-dialectic in the development of students' personal competences. The value of the results of the study is related to the analysis of ways to integrate developments in the field of pragma-dialectics in the educational process. Theoretical significance lies in determining the status of dialectical and rhetorical aspects in the formation of socio-personal competences that help to build correct and effective communication. The practical significance is determined by the applicability of the results of the study in the development of educational programs aimed at the development of communicative skills of students
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272803
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Number, date deposit: № 010805112021, Деп. в БГУ 05.11.2021
Appears in Collections:2021. Университетоведение: опыт и перспективы научных исследований и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
204-208.pdf658,2 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.